zondag 27 mei 2012

Volhouden

Hallo iedereen,

Na een paar weekjes bezig te zijn geweest met de behandeling, wordt het tijd voor een update. Begin mei startte ik met goeie moed, maar natuurlijk ook met een stukje angst: de bijwerkingen, het zware dieet (glutenvrij, lactosevrij, sojavrij, ei-vrij en zo kan ik nog wel even doorgaan), de hoge doseringen anti biotica, het niet in de zon mogen zitten. Eigenlijk kreeg ik al snel na het nemen van de medicatie klachten: elke dag misselijkheid, duizeligheid waren, en zijn nog steeds, een feit. Na de derde week wist ik al niet meer hoe ik het moest doen: eerst eten, dan medicatie of juist andersom. Maar dan besef en merk ik dat het helemaal niet uitmaakt hoe je het doet, hoe laat je ze neemt of je nu juist moe bent of niet: het is en blijft gewoon een zware behandeling waarin duizeligheid, misselijkheid, buikpijn, verwardheid zich elk deel van de dag afwisselen.
Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, ook al is dat de meeste tijd tussen de vier muren van mijn huis. Ik ben ook een paar keer weggeweest en heb wat leuke dingen gedaan, maar mij valt op dat je daar toch ook wel een prijs voor betaald de dag erna. Dit is voor mij een teken dat ik toch nog meer rust moet nemen, niet teveel moet willen, meer op bed moet liggen als ik moe ben in plaats van doorgaan. En dat is moeilijk voor mij: want als ik me ook maar een beetje beter voel, wil ik meteen weer vanalles gaan doen.
Verder wil ik iedereen heel erg bedanken die er zo voor me is! Mensen die langskomen, mensen die me troosten als ik het helemaal niet meer zie zitten. En geloof me, die momenten heb ik echt! Tussen deze vier muren is er niet zoveel te doen, maar ook weer wel: ik heb tientallen boeken die ik zou kunnen lezen. Maar de onrust overheerst me nog; ik heb me nog niet helemaal neergelegd bij het hele proces, want er gebeurt heel veel in mijn lichaam. Er wordt in ieder geval flink gevochten in mijn lichaam! Ik blijf positief, hoe zwaar ook!
Soms denk ik: al die tijd, dagen, weken dat mensen werken, leuke dingen doen, gewoonweg leven: zit ik te vechten om weer gezond te worden. Het is gewoon krom :( dat breekt me echt!

Liefs
Shannon

~De tijd drinkt het geduld op, Hold on~

Dit plaatje is misschien een beetje raar, maar wel hoe ik me de afgelopen jaren heb gevoeld en nu helaas nog steeds voel. Toch ga ik voor dat volledige herstel!!

1 opmerking:

  1. He Shannon,

    Ik bewonder je kracht en ik ben ervan overtuigd dat je beter gaat worden! Geen twijfel mogelijk.

    Daarom heb ik een aantal spreuken voor je opgezocht die ik toepasselijk vond;

    "You gain strength, courage, and confidence by every experience in which you really stop to look fear in the face. You must do the thing which you think you cannot do.~ Eleanor Roosevelt

    "Though no one can go back and make a brand new start, anyone can start from now and make a brand new ending." - Carl Bard

    "In the middle of difficulty lies opportunity. " ~ Albert Einstein

    "The journey of a thousand miles must begin with a single step." ~ Lao Tzu


    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right.” - Henry Ford

    En jij weet dat je het kunt!

    Warme groetjes
    Iris (via Lymenet)

    BeantwoordenVerwijderen