donderdag 23 januari 2014

Ik voel me eindelijk weer een beetje mens + GOED NIEUWS!

Eindelijk weer eens een keer GOED nieuws op mijn blog. De afgelopen maanden waren echt heel zwaar. Mijn eczeem bleef maar terug komen. Vooral in mijn gezicht was de eczeem erg pijnlijk! Ik voelde me hele dagen allergisch: niezen, loopneuzen, eczeem. Ik leek voor alles allergisch te zijn. Zoals jullie weten heb ik mijn hond weggedaan en ik weet dat dit de juiste keuze was. Toen het niet direct beter ging met mijn eczeem, werd ik daar wel een beetje boos over. Ik was toch allergisch voor de hond? Waarom gaat het dan nu niet beter? Maar ik moesten meer dingen veranderd worden. Mijn huis moet elke dag goed worden schoongemaakt om huisstofmijt geen kans te geven. Ook kreeg ik een nieuw dieet en daar hou ik me zo goed mogelijk aan. Het is niet leuk, maar ik merk echt verschil!

Mja, toch.... ging mijn eczeem niet weg. Ik ging naar een alternatief therapeut, maar daar wilde ik naartoe, omdat ik met iemand wilde praten over leven met de jeuk en de pijn. Ik had het gevoel dat ik me niet echt goed kon uiten. Ook psychisch trok ik het steeds minder goed, omdat ik telkens naar bed ging met pijn en er ook weer mee wakker werd. Ik was zo zat niezend en jeukend wakker te worden. En dan had ik WEER alles opengekrabt en begon het proces weer opnieuw. Ik stelde voor aan mijn therapeut om weer eens Schussler zouten uit te meten. Dat vond ze prima en mijn arts vond het ook prima. Meer hierover op mijn andere blog: http://experimentschussler.blogspot.nl/ Je kunt hier meer lezen over hoe ik ze heb laten uitmeten enzovoort.

En je gelooft het niet, ik kon het zelf in ieder geval niet geloven: mijn eczeem trok weg. Meteen op dag 2 was mijn eczeem duidelijk minder. De jeuk verdween en ik had bijna geen niesbuien meer. Ook de rest van allergie nam de volgende dagen af. Nog steeds was ik super sceptisch en dacht dat het op dag 4 of 5 wel terug zou komen. Maar nee: ik kan met trots zeggen dat mijn eczeem nu al bijna 2 weken weg is!! Ook de rest van mijn klachten zijn een stuk minder. Ik ben minder moe, ik heb weer wat energie, ik voel me eindelijk weer een beetje mens en levend.

GOED NIEUWS! Vandaag ben ik bij mijn arts geweest en zij heeft me getest via kineosiologie. Op dit moment heb ik GEEN actieve Lyme of een co-infectie. Geen pfeiffer en geen herpes. Natuurlijk is dit slechts een moment opname, maar het betekent wel dat mijn immuunsysteem de goede richting op gaat en de Lyme en andere ziekten ZELF kan onderdrukken. Dat is mega goed nieuws!

Natuurlijk moet de tijd het gaan uitwijzen hoe lang dit alles zal voortduren. Ik heb namelijk eerder goede periodes gehad en daarna viel ik weer terug en dat komt altijd keihard aan. We gaan het zien...

Maar voor nu: VOEL IK ME GOED! Wat heerlijk om te zeggen!

The better days: ze bestaan :)

~I'm gonna run to the edge of the world
run to the edge of the world.
Feel that I'm gonna get home if I try~

1 opmerking:

  1. Het vele lezen was zeker de moeite waard. Ik ben een stuk wijzer geworden. Er staat een hoop informatie in, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen